Na Ráitis Foghlama
LéirÃtear i dTabla 1 conas a nascann an tsonraÃocht seo don Ghaeilge (T1) sa tsraith shóisearach le cuid de na ráitis foghlama a luaitear sa Chreat don tSraith Shóisearach.
Tábla 1: Gaeilge na Sraithe Sóisearaà agus na ráitis foghlama
Ráitis foghlama ábhartha | Samplaà den fhoghlaim ábhartha |
---|---|
RF 1: Déanann an scoláire cumarsáid go héifeachtach ar bhealaà éagsúla i réimse comhthéacsanna sa T1. | Glacfaidh an scoláire páirt i raon leathan gnÃomhaÃochtaà teanga chun forbairt a dhéanamh ar a chumarsáid i réimse leathan comhthéacsanna. |
RF 3: Déanann an scoláire réimse leathan téacsanna a chruthú, a thuiscint agus a léirmhÃniú go criticiúil. | Rachaidh an scoláire i ngleic le réimse leathan téacsanna, chun taitneamh a bhaint astu, chun an t ábhar iontu a thuiscint agus a mheas. |
RF 6: Tuigeann an scoláire mar a chuireann luachanna, creidiúintà agus traidisiúin éagsúla leis na pobail agus leis an gcultúr ina maireann sé/sà agus tá meas aige/aici orthu. | De réir mar a fhorbróidh feasacht teanga, chultúrtha agus féinfheasacht an scoláire méadóidh ar an tuiscint agus ar an meas a bheidh aige ar chultúir eile agus ar éagsúlacht chultúrtha. |
RF 16: Déanann an scoláire cur sÃos ar phatrúin agus ar choibhneasa agus déanann sé/sà iad a léiriú, a léirmhÃniú, a thuar agus a mhÃniú. | Léireoidh an scoláire tuiscint ar struchtúir agus ar dhul na Gaeilge sa chaint agus sa scrÃobh. |
RF 24: Úsáideann an scoláire an teicneolaÃocht agus uirlisà na meán digiteacha chun foghlaim, chun cumarsáid a dhéanamh, chun obair agus chun smaoineamh go comhoibrÃoch agus go cruthaitheach ar bhealach freagrach agus eiticiúil. | Bainfidh an scoláire úsáid chuà as teicneolaÃochtaà digiteacha chun tacú le foghlaim agus le húsáid na teanga. |