Staidéar Gnó agus Príomhscileanna
I dteannta a n‑inneachair agus a n‑eolais shonraigh, tugann ábhair agus gearrchúrsaí na sraithe sóisearaí deiseanna don scoláire chun réimse leathan príomhscileanna a fhorbairt. Léiríonn Fíor 1 thíos príomhscileanna na sraithe sóisearaí. Tá deiseanna ann chun tacú leis na príomhscileanna uile sa chúrsa seo, ach tá roinnt díobh a bhfuil tábhacht ar leith leo.
An phríomhscil |
Sampla de ghné na príomhscile |
Samplaí de ghníomhaíochtaí foghlama gaolmhara an scoláire |
A bheith cruthaitheach |
Smaointe a chur i bhfeidhm agus gníomhú |
Ceapfaidh an scoláire smaointe ar tháirgí/ar sheirbhísí i dtimpeallacht chruthaitheach agus cuirfear ar a chumas na smaointe sin a fhíorú. |
A bheith liteartha |
Téacsanna éagsúla a fhiosrú agus a chruthú, lena n‑áirítear téacsanna ilmhódacha |
Beidh teacht ag an scoláire ar théacsanna ó bhéal, scríofa agus ilmhódacha, agus rachaidh sé i ngleic leo, nuair atá sé ag déanamh taighde tionscadail agus nuair atá a chuid torthaí á chur i láthair aige. |
A bheith uimheartha |
Patrúin, treochtaí agus coibhneasa a fheiceáil |
Déanfaidh an scoláire measúnú ar an gcaoi a socraítear praghsanna earraí agus seirbhísí áirithe, agus tuigfidh sé idirghníomhaíocht an éilimh agus an tsoláthair. |
Cumarsáid |
Teicneolaíocht dhigiteach a úsáid chun cumarsáid a dhéanamh |
Beidh caidreamh idir an scoláire agus scoláirí eile trí na meáin shóisialta agus trí theicneolaíocht dhigiteach eile d’fhonn saincheisteanna ábhartha gnó a fhiosrú. |
Eolas agus smaointeoireacht a bhainistiú |
Eolas agus sonraí a bhailiú, a thaifead, a eagrú agus a mheas |
Ullmhóidh an scoláire cuntais airgeadais, measfaidh sé an staid airgeadais agus cuirfidh sé a anailís i láthair i bhfoirm tábla agus/nó graif. |
Mé féin a bhainistiú |
Cinntí ciallmhara a dhéanamh |
Déanfaidh an scoláire measúnú ar na rioscaí a bhaineann le hairgead a choigilt agus a fháil ar iasacht agus déanfaidh sé cinntí airgeadais eolasacha agus freagracha. |
Fanacht folláin |
A bheith dearfach faoin bhfoghlaim |
Pléifidh an scoláire saincheisteanna reatha sa timpeallacht ghnó agus spreagfar a dhíograis agus a fhiosracht i leith an ghnó. |
Obair le daoine eile |
An dea‑chaidreamh a fhorbairt agus plé le coimhlint |
Comhoibreoidh an scoláire agus rachaidh sé i mbun idirbheartaíochta le daoine eile sa seomra ranga chun dearcthaí a fhiosrú agus chun tascanna a chur i gcrích i réimse comhthéacsanna agus gníomhaíochtaí. |