Ailgéabar Thíos tá fáil ar na Torthaí Foghlama, Coincheapa Matamaiticiúla, Contanaim Dul Chun Cinn agus Ábhar Tacaíochta a bhaineann leis an Snáithe Ailgéabair. Déanfar an leathanach seo a nuashonrú le hábhair tacaíochta agus samplaí físeáin d’fhoghlaim mhatamaiticiúil páistí sna seachtainí agus sna míonna amach romhainn. Nua! Eolaire tacaíochtaí le bheith ag obair leis na Torthaí Foghlama ar fud na Snáithaonad. Eolaire na nÁbhar Tacaíochta: Patrúin, rialacha agus coibhneasa Eolaire na nÁbhar Tacaíochta: Sloinn agus cothromóidí Tá an doiciméad seo ceaptha lena léamh ar Adobe Acrobat Reader leis na torthaí is fearr agus is féidir a bhaint amach. Íoslódáil saor in aisce anseo: www.adobe.com/reader
Patrúin, rialacha agus coibhneasa Sloinn agus cothromóidí Patrúin, rialacha agus coibhneasa Céim 1 Naíonáin shóisearacha agus naíonáin shinsearacha Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tharraingteacha ba cheart go mbeadh páistí in ann Céim 2 Rang 1 agus Rang 2 Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tarraingteacha, ba cheart go mbeadh an páiste in ann Céim 3 Rang 3 agus Rang 4 Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tarraingteacha, ba cheart go mbeadh an páiste in ann Céim 4 Rang 5 agus Rang 6 Trí eispéiris chuí foghlama tharraingteacha ba cheart go mbeadh páistí in ann patrúin agus seichimh a fhiosrú, a leathnú agus a chruthú. coibhneasa i bpatrúin a shainaithint agus a chur in iúl, lena n-áirítear patrúin chrutha atá ag fás nó ag laghdú agus seichimh uimhreacha. na rialacha a shainaithint a dhéanann cur síos ar struchtúr an phátrúin agus na rialacha seo a úsáid chun tuartha a dhéanamh. na coibhneasa idir cáinníochtaí a léiriú. ginearálaithe a shainaithint, a mhíniú agus a chur i bhfeidhm, lena n-áirítear na hairíonna a bhaineann le hoibríochtaí, samhlacha matamaiticiúla agus patrúin. struchtúir mhatamaiticiúla a chur i láthair ar roinnt bealaí, lena n-áirítear léirithe ó bhéal, léaráidí agus léirithe siombalacha. Coincheapa Is socrú gnéithe é patrún a eagraítear de réir struchtúr nó riail atá sainmhínithe. Is liosta rudaí nó gníomhaíochtaí é seicheamh a leanann a chéile de réir oird. Is patrúin agus seichimh iad seo do ghnáthaimh agus imeachtaí laethúla agus is féidir tuartha a dhéanamh bunaithe orthu sin. Déantar patrúin athfhillteacha d’aonaid athfhillteacha agus níl gnéithe randamacha iontu. Is éard is brí le hairí suimithe agus dealaithe nialais, nuair a shuimítear náid le huimhir, nó nuair a dhealaítear náid ó uimhir, ní athraíonn sé an uimhir. Is socrú gnéithe é patrún a eagraítear de réir struchtúr nó riail atá sainmhínithe. Is liosta rudaí nó gníomhaíochtaí é seicheamh a leanann a chéile de réir oird. Is patrúin agus seichimh iad seo do ghnáthaimh agus imeachtaí laethúla agus is féidir tuartha a dhéanamh bunaithe orthu sin. Déantar patrúin athfhillteacha d’aonaid athfhillteacha agus níl gnéithe randamacha iontu. Is éard is brí le hairí suimithe agus dealaithe nialais, nuair a shuimítear náid le huimhir, nó nuair a dhealaítear náid ó uimhir, ní athraíonn sé an uimhir. Is féidir na léirithe a úsáid, chun caidrimh a léiriú agus a iniúchadh idir na cainníochtaí. Tá léiriú ar chásanna lena n áirítear patrúin i bhfocail, in uimhir-abairtí, i léaráidí agus i ngraif úsáideach chun fadhbanna a réiteach nó chun luachanna a fháil amach le haghaidh imeachtaí neamhaithnide nó imeachtaí sa todhchaí. Tá seicheamh geoiméadrach d’uimhreacha bunaithe ar iolrú nó ar roinnt. Faightear gach uimhir leantach ach an uimhir roimhe sin a iolrú leis an iolraitheoir coitianta. Deir an t airí comhthiomsaitheach nuair a shuimítear nó a iolraítear trí uimhir nó níos mó nach n athríonn an tsuim ná an toradh beag beann ar an mbealach ina ngrúpáiltear na huimhreacha. Ciallaíonn airí dáileach gur féidir cothromóidí iolraithe agus roinnte casta a shimpliú ach ceann (i gcás na rannainne) nó an péire a bhriseadh síos isteach i gcodanna beaga. Is féidir cur síos gonta a dhéanamh ar struchtúr pátrúin, nó ar airí na n oibríochtaí trí shlonn matamaiticiúil, mar shampla, an t airí cómhalartach: a+b=b+a. Is féidir úsáid a bhaint as gnáthshuíomh saoil ag baint úsáid as focail nó siombailí chun fadhbanna a réiteach nó chun luachanna a fháil amach le haghaidh imeachtaí neamhaithnide nó imeachtaí sa todhchaí. Is uimhir iomlán é slánuimhir a d’fhéadfadh a bheith dearfach, diúltach nó ina náid. Is féidir slánuimhreacha a léiriú i bhfoirm chaighdeánach, easpónantúil nó is féidir iad a scríobh mar thoradh d’fhachtóirí. Faightear uimhir chearnach nuair a iolraítear slánuimhir faoi féin. Sainaithníonn fréamh chearnach d’uimhir an méid a chaithfear a chearnú chun an uimhir a fháil. Contanam Dul chun Cinn Cliceáil ar an íomhá chun teacht ar chontanam dul chun cinn an tsnáithaonad de ‘Patrúin, rialacha agus coibhneasa’ Ábhair tacaíochta do mhúinteoirí Eolaire na nÁbhar Tacaíochta Eolaire na nÁbhar Tacaíochta: Patrúin, rialacha agus coibhneasa Eolaire na nÁbhar Tacaíochta: Patrúin, rialacha agus coibhneasa Moltaí maidir le heispéiris foghlama Ábhar tacaíochta Patrúin, rialacha agus coibhneasa: Moltaí maidir le heispéiris foghlama Moltaí don teagasc Ábhar tacaíochta Patrúin, rialacha agus coibhneasa: Moltaí don teagasc Moltaí maidir le príomhtheanga Ábhar tacaíochta Patrúin, rialacha agus coibhneasa: Moltaí maidir le príomhtheanga Moltaí don timpeallacht foghlama Ábhar tacaíochta Patrúin, rialacha agus coibhneasa: Moltaí don timpeallacht foghlama Moltaí don fhoghlaim sa bhaile Ábhar tacaíochta Patrúin, rialacha agus coibhneasa: Moltaí don fhoghlaim sa bhaile Sloinn agus cothromóidí Céim 1 Naíonáin shóisearacha agus naíonáin shinsearacha Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tharraingteacha ba cheart go mbeadh páistí in ann Céim 2 Rang 1 agus Rang 2 Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tarraingteacha, ba cheart go mbeadh an páiste in ann Céim 3 Rang 3 agus Rang 4 Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tarraingteacha, ba cheart go mbeadh an páiste in ann Céim 4 Rang 5 agus Rang 6 Trí eispéiris chuí foghlama tharraingteacha ba cheart go mbeadh páistí in ann míniú na siombailí nó na bpictiúr a léirmhíniú in uimhir-abairtí. fadhbanna a bhfuil luachanna aithnide agus neamhaithnide acu a chur i láthair agus a chur in iúl ar bhealaí éagsúla lena n-áirítear siombailí litreach nó focail chuí. cásanna matamaiticiúla a chur in iúl, a léiriú agus a réiteach trí úsáid a bhaint as sloinn agus cothromóidí a bhfuil siombailí litreach iontu. Coincheapa Is féidir gnáthchúrsaí an tsaoil a léiriú ach láimhseoga, léaráidí agus abairtí focal agus uimhir-abairtí a úsáid. Cuireann comhartha cothroime (=) cothroime in iúl, ach cuireann ≠, < agus > éagothroime in iúl. In uimhir-abairtí (cothromóidí), is féidir le siombailí seasamh d’iarraidh chun rud éigin a dhéanamh (+, -, x, ÷), is féidir leo caidreamh a léiriú (=, <, >, ≠), nó d’fhéadfadh gur rud anaithnid iad nó rud a athraíonn. In uimhir-abairt, is féidir fíorais uimhris a úsáid mar chúnamh chun luach neamhaithnid a fháil. Nuair atáthar ag léiriú gnáthchúrsaí an tsaoil, is féidir siombailí a úsáid chun uimhir anaithnid, méid a athraíonn (athróg), nó gach uimhir (an cás ginearálta). Is féidir cásanna gnáthshaoil agus feidhmeanna a chur i láthair i réimse d’fhoirmeacha, lena n-áirítear, uimhreacha, focail, siombailí agus táblaí. Is caidreamh speisialta í feidhm ina bhfuil aon toradh amháin ag gach ionchur. Tá trí phríomhpháirt i gcónaí ann, an t-ionchur, an caidreamh feidhme agus an toradh. Tá sé áisiúil feidhm a léiriú ach úsáid a bhaint as focail, siombailí, graif, táblaí nó léaráidí chun torthaí a shainaithint le haghaidh ionchuir faoi leith agus an bealach eile thart. Is féidir cás gnáthshaoil a léiriú le slonn nó sraith slonn. D’fhéadfadh go mbeadh níos mó ná uimhir neamhaithnid amháin nó athróg amháin ag slonn. Ní mór gach uimhir neamhaithnid nó athróg a léiriú le siombail faoi leith. Agus slonn á chruthú chun cás gnáthshaoil a léiriú, féadfar slonn fada nó casta a shimpliú agus is féidir leis sin a bheith úsáideach. Agus cothromóid á ‘réiteach’ ní mór na luach(anna) a fháil amach don tsiombail atá i gceist a fhágann go bhfuil an chothromóid fíor. Contanam Dul chun Cinn Cliceáil ar an íomhá chun teacht ar chontanam dul chun cinn an tsnáithaonad de ‘Sloinn agus cothromóidí’ Ábhair tacaíochta do mhúinteoirí Eolaire na nÁbhar Tacaíochta Eolaire na nÁbhar Tacaíochta: Sloinn agus cothromóidí Eolaire na nÁbhar Tacaíochta: Sloinn agus cothromóidí Moltaí maidir le heispéiris foghlama Ábhar tacaíochta Sloinn agus cothromóidí: Moltaí maidir le heispéiris foghlama Moltaí don teagasc Ábhar tacaíochta Sloinn agus cothromóidí: Moltaí don teagasc Moltaí maidir le príomhtheanga Ábhar tacaíochta Sloinn agus cothromóidí: Moltaí maidir le príomhtheanga Moltaí don timpeallacht foghlama Ábhar tacaíochta Sloinn agus cothromóidí: Moltaí don timpeallacht foghlama Moltaí don fhoghlaim sa bhaile Ábhar tacaíochta Sloinn agus cothromóidí: Moltaí don fhoghlaim sa bhaile