Sonraí agus seans Thíos tá fáil ar na Torthaí Foghlama, Coincheapa Matamaiticiúla, Contanaim Dul Chun Cinn agus Ábhar Tacaíochta a bhaineann leis an Snáithe Sonraí agus Seans. Cuirfear an t-ábhar tacaíochta is deireanaí agus na samplaí is deireanaí d’fhoghlaim na bpáistí ar fáil ar an leathanach seo go rialta. Nua! Eolaire tacaíochtaí le bheith ag obair leis na Torthaí Foghlama ar fud na Snáithaonad. Eolaire na nÁbhar Tacaíochta: Sonraí Eolaire na nÁbhar Tacaíochta: Seans Tá an doiciméad seo ceaptha lena léamh ar Adobe Acrobat Reader leis na torthaí is fearr agus is féidir a bhaint amach. Íoslódáil saor in aisce anseo: www.adobe.com/reader
Sonraí Seans Sonraí Céim 1 Naíonáin shóisearacha agus naíonáin shinsearacha Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tharraingteacha ba cheart go mbeadh páistí in ann Céim 2 Rang 1 agus Rang 2 Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tarraingteacha, ba cheart go mbeadh an páiste in ann Céim 3 Rang 3 agus Rang 4 Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tarraingteacha, ba cheart go mbeadh an páiste in ann Céim 4 Rang 5 agus Rang 6 Trí eispéiris chuí foghlama tharraingteacha ba cheart go mbeadh páistí in ann sonraí a fhiosrú, a léirmhíniú agus a mhíniú ar roinnt bealaí le haghaidh réimse críocha. ceisteanna atá ina n-ábhair spéise a chur agus sonraí a thaifeadadh agus a úsáid mar fhianaise chun na ceisteanna céanna a fhreagairt, agus chun na torthaí a chur in iúl. ceisteanna atá ina n-ábhair spéise a chur agus sonraí a bhailiú agus a thaispeáint agus a anailísiú go criticiúil ar réimse bealaí le haghaidh réimse críocha, agus na torthaí a chur in iúl. ceisteanna a chur agus sonraí a bhailiú, a chur i gcomparáid, a achoimriú agus a léiriú go roghnach chun na ceisteanna céanna a fhreagairt. torthaí a anailísiú go criticiúil agus a mheas; agus tátail, conclúidí agus impleachtaí na dtorthaí a chur in iúl. Coincheapa Tá sonraí thart timpeall orainn agus cuidíonn siad linn an domhain a léirmhíniú. Is bailiúchán eolais é tacar sonraí atá in ann freagraí a chur ar fáil dúinn ar na ceisteanna a chuirimid. Is féidir sonraí a bhailiú agus a léiriú ar bhealaí difriúla. Is féidir sonraí a bhailiú agus a léiriú ar bhealaí difriúla. Is bealach áisiúil chun eolas a chur in iúl iad léaráidí sonraí (m.sh., táblaí, graif phictiúir, graif bhloic) chun eolas a thabhairt chun solais. Is uirlisí iad graif a chuireann dáileadh, cruth, lár agus éagsúlacht sonraí in iúl. Is féidir réada agus tacair a réiteach de réir aitreabúid amháin nó níos mó. Tá iniúchtaí cioglach agus cuirtear tús leo ach ceist a chur. Cuimsítear próiseas le hiniúchtaí sonraí, ina ndéantar sonraí a thiomsú, a léiriú agus a anailísiú agus torthaí a chur in iúl a fhreagraíonn ceisteanna. Uaireanta bíonn sonraí cáilíochtúil (déanann siad cur síos ar rud éigin) nó bíonn siad cainníochtúil (tá luach uimhriúil i gceist leo). Bíonn graif dhifriúla agus tomhais dhifriúla ag teastáil ó chineálacha éagsúla sonraí. Is uirlisí iad graif a chuireann dáileadh, cruth, lár agus éagsúlacht sonraí in iúl. Is féidir le léaráidí sonraí go leor eolais a bheith iontu is féidir a dhéanamh amach chun cinntí agus infeiris a dhéanamh. Roghnaítear taispeántais sonraí agus cosnaítear iad bunaithe ar a fheabhas a chuireann réimsí na sonraí in iúl agus a fhreagraíonn siad na ceisteanna a chuirtear. Is féidir tuilleadh comparáide agus anailíse a dhéanamh ach athrú idir léaráidí na sonraí. Is achoimrí aon-uimhreach iad tomhais ar lár (m.sh. meán mar sciar cothrom, agus airmheán mar luach atá ordaithe sa lár de na sonraí) ar dháilte iomlána. Is tomhas é réimse a úsáidtear chun inathraitheacht nó scaipeadh na sonraí a fháil. Is féidir anailísiú a dhéanamh ar shonraí chun breathnuithe nó tátail a dhéanamh agus chun teacht ar chonclúidí. Is éard atá i gceist le hinfeireas neamhfhoirmeálta, breathnú taobh thiar de na sonraí a bailíodh (sampla) i gcomhthéacs níos leithne (daonra). Is féidir sonraí a dháileadh ar bhealaí éagsúla. Is féidir a leithéid de dháilte sonraí a chur i gcomparáid lena chéile de réir a gcrutha. Is tomhais ar lár iad meán, airmheán agus/nó mód a chuireann láir dhifriúla de na sonraí in iúl agus cuireann siad réimse léargas ar fáil. Is féidir samplaí a fháil ó réimse sonraí mar fhianaise ionadaíoch, chun teacht ar ghinearáluithe agus fáil amach a mhuiníní agus a chinnte atá an ginearálú. Is féidir sonraí tuairiscithe a mheas de réir a ionadaíoch, a thoiliúil agus a iontaofa atá siad. Is féidir léaráidí sonraí (m.sh. graif) a úsáid chun inathraitheacht sna sonraí a chur in iúl, chomh maith leis na tomhais ar lár agus chun comparáid a dhéanamh idir an dá ghrúpa. Contanam Dul chun Cinn Cliceáil ar an íomhá chun teacht ar chontanam dul chun cinn an tsnáithaonad de ‘Sonraí' Ábhair tacaíochta do mhúinteoirí Eolaire na nÁbhar Tacaíochta Eolaire na nÁbhar Tacaíochta: Sonraí Eolaire na nÁbhar Tacaíochta: Sonraí Moltaí maidir le heispéiris foghlama Ábhar tacaíochta Sonraí: Moltaí maidir le heispéiris foghlama Moltaí don teagasc Ábhar tacaíochta Sonraí: Moltaí don teagasc Moltaí maidir le príomhtheanga Ábhar tacaíochta Sonraí: Moltaí maidir le príomhtheanga Moltaí don timpeallacht foghlama Ábhar tacaíochta Sonraí: Moltaí don timpeallacht foghlama Moltaí don fhoghlaim sa bhaile Ábhar tacaíochta Sonraí: Moltaí don fhoghlaim sa bhaile Seans Céim 1 Naíonáin shóisearacha agus naíonáin shinsearacha Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tharraingteacha ba cheart go mbeadh páistí in ann Céim 2 Rang 1 agus Rang 2 Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tarraingteacha, ba cheart go mbeadh an páiste in ann Céim 3 Rang 3 agus Rang 4 Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tarraingteacha, ba cheart go mbeadh an páiste in ann Céim 4 Rang 5 agus Rang 6 Trí eispéiris chuí foghlama tharraingteacha ba cheart go mbeadh páistí in ann cur síos agus scrúdú a dhéanamh ar intuarthacht, agus ar chinnteacht agus éiginnteacht in imeachtaí. dóchúlacht a úsáid chun cinntí agus tuartha feasacha a dhéanamh. dóchúlacht a léiriú agus a chur in iúl ar bhealaí éagsúla. Coincheapa Tá seansúlacht ag baint le himeachtaí gnáthshaoil. Is mó seans go dtarlóidh imeachtaí áirithe ná imeachtaí eile. Más beag an seans go dtarlódh rud éigin, tá dóchúlacht íseal aige. Más mór an seans go dtarlóidh rud éigin, tá dóchúlacht ard aige. Is féidir le torthaí tuartha nó torthaí a bhfuiltear ag súil leo a bheith difriúil ó na fíor-thorthaí. Agus an seans á iniúchadh, is féidir cinnteoireacht agus tuartha a dhéanamh faoi imeachtaí agus cúrsaí gnáthshaoil. Is féidir dóchúlacht a léiriú ar scála idir 0 – 1. Seans nach mar a chéile an dóchúlacht tástála go dtarlódh rud éigin agus an dóchúlacht theoiriciúil. Is féidir an dóchúlacht go dtarlódh toradh faoi leith a léiriú mar chodán, i bhfoirm dheachúlach, nó mar chéatadán. Tá gach toradh féideartha maidir le turgnamh i spás samplach. Is féidir cur síos a dhéanamh ar dhóchúlacht i dtéarmaí comhréireacha agus ríomhtar í ach an méid bealaí gur féidir an toradh i gceist tarlú a roinnt ar an méid iomlán torthaí. De réir mar a dhéanann tú triail arís go neamhspleách go leor uaireanta, éiríonn an meántoradh níos gaire don luach ionchais. Contanam Dul chun Cinn Cliceáil ar an íomhá chun teacht ar chontanam dul chun cinn an tsnáithaonad de ‘Seans’ Ábhair tacaíochta do mhúinteoirí Eolaire na nÁbhar Tacaíochta Eolaire na nÁbhar Tacaíochta: Seans Eolaire na nÁbhar Tacaíochta: Seans Seans: Moltaí maidir le heispéiris foghlama Ábhar tacaíochta Seans: Moltaí maidir le heispéiris foghlama Seans: Moltaí don teagasc Ábhar tacaíochta Seans: Moltaí don teagasc Seans: Moltaí maidir le príomhtheanga Ábhar tacaíochta Seans: Moltaí maidir le príomhtheanga Seans: Moltaí don timpeallacht foghlama Ábhar tacaíochta Seans: Moltaí don timpeallacht foghlama Seans: Moltaí don fhoghlaim sa bhaile Ábhar tacaíochta Seans: Moltaí don fhoghlaim sa bhaile