Teanga a úsáid go spraíúil agus go cruthaitheach < Ar ais go dtí Teanga ó Bhéal Teanga a úsáid go spraíúil agus go cruthaitheach Playful and creative use of language Céim 1 Naíonáin shóisearacha agus naíonáin shinsearacha Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tharraingteacha ba cheart go mbeadh páistí in ann Céim 2 Rang 1 agus Rang 2 Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tarraingteacha, ba cheart go mbeadh an páiste in ann Céim 3 Rang 3 agus Rang 4 Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tarraingteacha, ba cheart go mbeadh an páiste in ann Céim 4 Rang 5 agus Rang 6 Trí eispéiris chuí foghlama tharraingteacha ba cheart go mbeadh páistí in ann Éisteacht agus freagairt le gnéithe aeistéitiúla agus cruthaitheacha teanga agus teanga a úsáid go spraíúil agus go cruthaitheach, agus trasna teangacha éagsúla nuair is cuí. Listen and respond to the aesthetic and creative aspects of language and use language playfully and creatively, and across other languages as appropriate. (LO10, S1) Listen and respond to the aesthetic and creative aspects of language and use language playfully and creatively, across different languages where appropriate. Éisteacht le gnéithe aeistéitiúla, cruthaitheacha na teanga, iad a aithint, agus freagairt dóibh ag leibhéal fuaime, focail, abairte agus téacs agus an teanga a láimhseáil go cruthaitheach. Teanga a úsáid go spraíúil agus go cruthaitheach ina gcomhrá agus a dtéacsanna féin agus trasna teangacha éagsúla nuair is cuí. Manipulate language creatively through listening and responding to the aesthetic and creative aspects of language, at sound, word, sentence and text level. Use language playfully and creatively in their own conversations and texts and across other languages as appropriate. (LO10, S3) Listen to and identify aesthetic and creative aspects of the language, and respond to them at the level of sound, words, sentence and text, while making creative use of the language. Use language playfully and creatively in their own conversation and texts, across different languages where appropriate. Mionchéimeanna Dul chun Cinn Gníomh an pháiste... Éisteann an páiste le rainn agus le hamhráin a bhfuil taithí acu orthu agus tugann aird orthu. Gníomh an pháiste... Éisteann an páiste le rainn agus le hamhráin aitheanta agus tugann aird orthu. Gníomh an pháiste... Éisteann an páiste le rainn, le hamhráin agus le cluichí teanga agus glacann páirt iontu. Gníomh an pháiste... Freagraíonn an páiste d’fhilíocht, rainn agus amhráin trí ghothaí, gníomh agus frapaí. Déanann an páiste idirdhealú idir focail gan bhrí agus fíorfhocail agus baineann spraoi astu. Úsáideann an páiste teanga i súgradh bréagach chun cnámha scéil simplí samhailteacha a chruthú le piaraí agus le daoine fásta. Gníomh an pháiste... Úsáideann an páiste teanga go spraíúil agus go cruthaitheach, ag soláthar deirí difriúla do rainn agus an rím á coimeád slán acu. Úsáideann an páiste teanga ó thaithí agus ó théacsanna i súgradh bréagach chun ócáidí samhailteacha mionsaothraithe a chruthú. Gníomh an pháiste... Úsáideann an páiste stór focal atá ag fás agus úsáideann é sin go samhlaíoch i dtéacsanna ó bhéal. Gníomh an pháiste... Úsáideann an páiste roinnt sainfhocal agus sainfhrásaí chun smaoineamh a roinnt ar bhealach faoi leith, ag tarraingt ar réimse eispéireas agus téacsanna. Gníomh an pháiste... Úsáideann an páiste teanga chruthaitheach nó shamhailteach le haghaidh brí nó mothúchán ar leith, ag tarraingt ar réimse eispéireas agus téacsanna. Tosaíonn an páiste ag úsáid teanga fháthchiallach chun mionsonraí a chur isteach. Gníomh an pháiste... Úsáideann an páiste stór focal éagsúil ó fhoinsí éagsúla chun smaointe a leathnú agus níos mó mionsonraí agus éifeachta a chur leo. Úsáideann an páiste teanga fháthchiallach ionas go mbeadh tionchar ar leith ag téacs ó bhéal ar éisteoir. Gníomh an pháiste... Aithníonn an páiste gnéithe aeistéitiúla de chluasteanga agus teanga mheafarach agus bíonn ag súgradh leo (mar shampla rabhlóga, rímeanna, imeartais focal, uaim, comhshondas, onamataipé, ceol agus amhráin, maisíochtaí fuaime, samhlacha, meafair) ar son pléisiúir, spéise agus chun a gcomhráite agus téacsanna féin a shaibhriú. Gníomh an pháiste... Fiosraíonn an páiste gnéithe aeistéitiúla agus cruthaitheacha de theanga, ag ceapadh fuaimeanna, focal agus téacsanna nua. Ábhair tacaíochta do mhúinteoirí Oral Language - Teanga ó Bhéal Example of student work Oral Language - Teanga ó Bhéal Relevant across all strands Example of student work Relevant across all strands Ábhartha trasna snáitheanna go léir Example of student work Ábhartha trasna snáitheanna go léir