Inspreagadh agus rogha < Back to Léitheoireacht Inspreagadh agus rogha Motivation and choice Céim 1 Naíonáin shóisearacha agus naíonáin shinsearacha Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tharraingteacha ba cheart go mbeadh páistí in ann Céim 2 Rang 1 agus Rang 2 Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tarraingteacha, ba cheart go mbeadh an páiste in ann Céim 3 Rang 3 agus Rang 4 Trí eispéiris chuí foghlama spraíúla agus tarraingteacha, ba cheart go mbeadh an páiste in ann Céim 4 Rang 5 agus Rang 6 Trí eispéiris chuí foghlama tharraingteacha ba cheart go mbeadh páistí in ann Téacs a roghnú ar mhaithe le pléisiúr nó spéis. Choose, read and communicate about text in a range of genres and languages for pleasure and interest. (LO2, S1) Choose a text for pleasure or interest. Téacs gearr simplí a roghnú ar mhaithe le pléisiúr nó spéis agus é a phlé ina bhfocail féin, le tacaíocht. Choose, read and communicate about text in a range of genres and languages for pleasure, interest and specific purposes. (LO2, S2) Choose a short, simple text for pleasure or interest and discuss it in their own words, with support. Téacs i réimse seánraí a roghnú, a léamh, agus a phlé ar mhaithe le pléisiúr, cuspóirí ar leith agus spéis. Choose, read and communicate about text in a range of genres and languages for pleasure, interest and specific purposes. (LO2, S2) Select, read and discuss texts in a variety of genres, for pleasure, interest and specific purposes. Téacs i réimse seánraí a roghnú agus a phlé ar mhaithe le pléisiúr, spéis, agus cuspóirí ar leith. Machnamh a dhéanamh ar na téacsanna sin. Choose, read and critically respond to texts in a range of genres and languages across the curriculum for pleasure, interest and specific purposes. (LO2, S3) Select and discuss texts in a variety of genres, for pleasure, interest and specific purposes. Reflect on those texts. Mionchéimeanna Dul chun Cinn Gníomh an pháiste... Is fearr leis an bpáiste ábhar léitheoireachta ar leith. Gníomh an pháiste... Piocann an páiste suas leabhair, breathnaíonn orthu agus roghnaíonn na cinn is fearr leis. Gníomh an pháiste... Roghnaíonn an páiste agus téann i ngleic le téacsanna go neamhspleách agus le daoine eile, ar mhaithe le sult agus le spéis. Gníomh an pháiste... Roghnaíonn an páiste na leabhair is fearr leis as réimse seánra Seánra Cineál struchtúr d’abairtí ó bhéal nó d’abairtí scríofa iad seánraí a bhfuil gnásanna ag baint leo ar mhaithe le cuspóirí ar leith agus a bhfuil leagan amach áirithe orthu, mar aon le gnéithe teanga a bhaineann le sainréim teanga, m.sh. insint, faisnéiseach, argóint, leata agus ilseánra. Lena chur ar bhealach simplí, tagraíonn seánra do rogha foirmeacha scríbhneoireachta d’fhonn rudaí a athinsint, míniú a thabhairt, siamsaíocht a chur ar fáil, daoine a chur ar an eolas, orduithe a thabhairt, insint a dhéanamh, rudaí a chur ina luí ar dhaoine agus údar a thabhairt le tuairimí. í, baineann taitneamh astu agus cuireann na cinn is fearr leis in iúl. Gníomh an pháiste... Comhroinneann an páiste go follasach na cúiseanna atá taobh thiar de na leabhair a roghnaigh siad. Gníomh an pháiste... Is féidir leis an bpáiste leabhair a bhfuil spéis aige iontu, agus atá sé/ sí ábalta a léamh, a aithint agus a roghnú. Gníomh an pháiste... Roghnaíonn an páiste leabhair ó réimse seánra Seánra Cineál struchtúr d’abairtí ó bhéal nó d’abairtí scríofa iad seánraí a bhfuil gnásanna ag baint leo ar mhaithe le cuspóirí ar leith agus a bhfuil leagan amach áirithe orthu, mar aon le gnéithe teanga a bhaineann le sainréim teanga, m.sh. insint, faisnéiseach, argóint, leata agus ilseánra. Lena chur ar bhealach simplí, tagraíonn seánra do rogha foirmeacha scríbhneoireachta d’fhonn rudaí a athinsint, míniú a thabhairt, siamsaíocht a chur ar fáil, daoine a chur ar an eolas, orduithe a thabhairt, insint a dhéanamh, rudaí a chur ina luí ar dhaoine agus údar a thabhairt le tuairimí. í, sainíonn an seánra Seánra Cineál struchtúr d’abairtí ó bhéal nó d’abairtí scríofa iad seánraí a bhfuil gnásanna ag baint leo ar mhaithe le cuspóirí ar leith agus a bhfuil leagan amach áirithe orthu, mar aon le gnéithe teanga a bhaineann le sainréim teanga, m.sh. insint, faisnéiseach, argóint, leata agus ilseánra. Lena chur ar bhealach simplí, tagraíonn seánra do rogha foirmeacha scríbhneoireachta d’fhonn rudaí a athinsint, míniú a thabhairt, siamsaíocht a chur ar fáil, daoine a chur ar an eolas, orduithe a thabhairt, insint a dhéanamh, rudaí a chur ina luí ar dhaoine agus údar a thabhairt le tuairimí. ◊ nó an cineál leabhair is fearr leis agus comhroinneann na cúiseanna atá taobh thiar de na roghanna sin. Gníomh an pháiste... Taitníonn sé leis an bpáiste bheith ag comhroinnt taithí le téacsanna a bhfuil spéis aige iontu le daoine eile agus úsáideann sé/ sí príomhphointí as téacsanna le haghaidh cuspóir ar leith. Gníomh an pháiste... Roghnaíonn an páiste téacsanna agus téann i ngleic leo ar mhaithe le cuspóirí ar leith. Déanann measúnú ar théacsanna agus cuspóir/tionscadal ar intinn acu. Gníomh an pháiste... Roghnaíonn an páiste téacsanna a bhfuil suim aige iontu, atá feiliúnach dá leibhéal léitheoireachta, agus ar mhaithe le cuspóirí ar leith. Aithníonn agus ainmníonn an páiste téacsanna a chuirfidh lena chuid scileanna agus a thaithí léitheoireachta. Gníomh an pháiste... Déanann an páiste measúnú ar na cinntí a rinne sé chun téacsa roghnú ar mhaithe lena chuid suimeanna féin nó ar mhaithe le cuspóir ar leith. Roghnaíonn an páiste téacsanna chun cur lena chuid foghlama trasna an churaclaim agus déanann sé measúnú ar na téacsanna sin. Ábhair tacaíochta do mhúinteoirí Reading - Léitheoireacht Example of student work Reading - Léitheoireacht Relevant across all strands Example of student work Relevant across all strands Ábhartha trasna snáitheanna go léir Example of student work Ábhartha trasna snáitheanna go léir