Skip to content

3 Comhairliúchán ar dréachtsonraíochtaí na hArdteistiméireachta

3 Comhairliúchán ar dréachtsonraíochtaí na hArdteistiméireachta

Foghlaim Tuilleadh

Ionchas maidir le scolairí

Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire
1 téarmaíocht agus próisis na heolaíochta fóiréinsí
  1. 1.1

    na téarmaí láthair choire, fianaise, amhrastach, eolaí, bleachtaire, truailliú (milleadh) agus téarmaí bainteacha eile a úsáid

  2. 1.2

    tuairimí agus infeiriú a dhéanamh faoi ghrianghraf láthair choire (cad atá ar iarraidh, briste, as áit?)

  3. 1.3

    na daoine a aithint atá bainte le láthair choire a phróiseáil

  4. 1.4

    na céimeanna atá i gceist le láthair choire a phróiseáil a chur i seicheamh

Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire
2 na cineálacha éagsúla fianaise fhisiceach is féidir a fháil ag láthair choire
  1. 1.5

    foinsí féideartha fianaise fhisiceach a aithint ó liosta: méarloirg, ribeacha agus snáithíní, fianaise rianta amhail rianta rotha, loirg coise agus marcanna fiacla

  2. 1.6

    á rá conas a fhágann duine fianaise ina dhiaidh ag láthair, m.sh. teagmháil, rianta, fórsa

  3. 1.7

    tuiscint a léiriú ar na teicnící éagsúla chun fianaise a bhailiú m.sh. teicnící méarloirg a úsáid ar phiaraí, patrúin méarlorg a aithint, a méarloirg féin a bhreathnú agus a rangú faoi stua, lúb nó dual/rinse (whorl)

Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire
3 turgnaimh fhóiréinseacha foghlaim chun uirlisí agus modhanna imscrúdaitheoir láthair choire a úsáid
  1. 1.9

    ábhair don tasc a eagrú

  2. 1.10

    treoracha briathartha, scríofa nó pictiúrtha a leanúint ina bhfuil roinnt bheag céimeanna

  3. 1.11

    obair a dhéanamh go comhoibríoch le daoine eile

  4. 1.12

    substaintí a aithint trí thurgnaimh bhunúsacha, ag úsáid eochrach a thugtar

  5. 1.8

    ábhair ata de dhíth don turgnamh a liostú

  6. 1.13

    micreascóp a úsáid, nuair a bhíonn se ar fáil, chun comparáidí bunúsacha a dhéanamh idir samplaí

  7. 1.14

    torthaí a thaifead trí labhairt/chomharthaíocht láimhe nó scríbhneoireacht nó úsáid TFC agus sceitseáil i siurnal

Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire
4 ag obair go sábháilte agus go cruinn le trealamh eolaíochta
  1. 1.15

    guaiseacha sábhála a aithint a d’fhéadfadh tarlú i saotharlann agus na réamhchúraimí atá le glacadh chun a leithéid sin de ghuais a sheachaint

  2. 1.16

    bealaí a liostú ina bhféadfaí láthair choire a thruailliú

  3. 1.17

    crúiscín tomhais agus sorcóir grádaithe a úsáid chun  toirt áirithe leachta a thomhas

  4. 1.18

    meá/scálaí a úsáid chun mais áirithe de phúdar tirim a fháil

Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire
1 fianaise a aimsiúí
  1. 2.1

    foinsí fianaise ag láithreacha coire a aithint

  2. 2.2

    céimeanna a chur i seicheamh chun fianaise a thaifead ag láithreacha coire (ar dtús, ansin, agus ina dhiaidh sin…)

  3. 2.3

    tuairimí a thabhairt ag láthair choire bhréige agus a oibriú amach cad a thabharfadh fianaise

  4. 2.4

    a aithint, ó liosta scríofa nó pictiúrtha, cé na tástálacha saotharlainne is féidir a dhéanamh ar an bhfianaise fhisiceach ag an láthair

Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire
2 fianaise a phróiseáil agus a bhailiú mar is ceart
  1. 2.9

    bunfheidhmeanna ar cheamara digiteach a úsáid, lena n-áireofaí grianghraif a uaslódáil chuig ríomhaire

  2. 2.5

    sraith de threoracha labhartha/comharthaithe de láimh nó pictiúrtha a leanúint faoi mhaoirseacht

  3. 2.6

    le cabhair, fianaise a bhailiú amhail snáithíní fabraice agus méarloirg, loirg coise nár truaillíodh

  4. 2.7

    rudaí atá bainte lena chéile a mheas agus a thomhas

  5. 2.8

    torthaí a thaifead (scríbhneoireacht/líníocht/TFC a úsáid /bileoga oibre difreáilte)

Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire
1 fianaise a bhailiú ó amhrastaigh
  1. 3.1

    éisteacht chun teacht ar eolas

  2. 3.2

    dea-chleachtas a léiriú le linn fianaise a bhailiú, ag roghnú agus ag úsáid uirlisí tomhais cuí

  3. 3.3

    le leideanna, cinntí a dhéanamh faoin eolas a bheadh úsáideach ó agallamh le finné

  4. 3.4

    na príomhcheisteanna atá le freagairt a aithint chun coir a fhuascailt m.sh. Cé a bhí anseo go deireanach? Cé a scríobh an nóta seo?

Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire
2 a ngníomhaíochtaí saotharlainne sa chúrsa roimhe seo a úsáid chun coir a fhuascailt
  1. 3.5

    tástálacha eile saotharlainne a athdhéanamh/dhéanamh i dteannta a ndearnadh i Snáithe 1 chun comparáid a dhéanamh

  2. 3.6

    tuiscint ar chúis agus éifeacht a léiriú

Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire
3 teoiric/tucaid nó cuspóir/scéal a fhorbairt a bhaineann leis an láthair choire atáthar a imscrúdú
  1. 3.7

    patrúin agus rangúcháin shimplí a aithint a thagann chun cinn de bharr fiosrúcháin ar an bhfianaise a bailíodh

  2. 3.8

    a mhíniú cén bunús atá le grúpaí bheith ag úsáid difríochtaí ábhar (ábhair dhifriúla)

  3. 3.9

    tuartha buntúsacha a dhéanamh faoi amhrastach féideartha bunaithe ar rudaí a chonacthas, bailiú faisnéise agus leideanna, nó fianaise is féidir leo a thomhas ag úsáid trealamh bunúsach

  4. 3.10

    clár scéalta/amlíne neamhchasta a chruthú a léiríonn a dtuairim ar cad a tharla

Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire
1 ag ullmhú chun fianaise a chur i láthair
  1. 4.1

    na céimeanna a theastaíonn chun an tasc a chríochnú a aithint

  2. 4.2

    na céimeanna a chur i seicheamh nó in ord loighciúil

  3. 4.3

    amlíne a chruthú a rianaíonn na modhanna a leanadh

  4. 4.4

    léiriú amhairc a chruthú den láthair choire

  5. 4.5

    bheith páirteach i gconclúid a phleanáil ar imscrúdú

Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire
2 an fhianaise a chur i láthair mar bhall den fhoireann fhóiréinseach
  1. 4.7

    tuairimí pearsanta, fíricí agus mothúcháin a chur in iúl go hiomchuí, m.sh. tuairim a thabhairt ar an bhfianaise do phiaraí, páirt a ghlacadh in agallamh foirmiúil le ‘hamhrastaigh’

  2. 4.6

    láithreoireacht aonair a dhéanamh (nó cuidiú le ceann foirne) den fhianaise sa ghníomhaíocht chlabhsúir m.sh. tuairisc scríofa agus/nó láithreoireacht ó bhéal agus/nó láithreoireacht dhigiteach os comhair piaraí nó aíonna

Foghlaimíonn na scoláiri faoi Ba chóir go mbeadh sé ar chumas an scoláire
3 measúnú
  1. 4.8

    a chur in iúl cén ghné is fearr a d’oibrigh i dtéarmaí na dturgnamh a rinneadh agus na modhanna imscrúdaithe a leanadh

  2. 4.9

    eolas agus scileanna a forbraíodh a aithint i dteannta cinn eile is mian leo a fheabhsú

  3. 4.10

    foghlaim a nascadh le réimsí eile den churaclam agus dá saol

Cuireadh leis an ngearrthaisce é go rathúil.