An próiseas measúnaithe agus fianaise ar fhoghlaim Déanann múinteoir Chris measúnú ar a riachtanais agus ar a dhul chun cinn go foirmitheach gach lá trà phléità le foireann an ranga. Déantar aon oiriúintà a theastaÃonn leis an tasc nó an tacaÃocht a thugtar láithreach. Chun measúnú suimitheach a thaifeadadh ar dhul chun cinn Chris, comhlánaÃonn múinteoir Chris bileog bhreithnithe tar éis tréimhse a shainaithin an múinteoir ranga de réir mar is iomchuà d’fhoghlaim Chris (is iondúil gur trà go sé seachtaine a bhÃonn anseo ag brath ar an gcur amach atá aige ar an ngnÃomhaÃocht agus minicÃocht na gnÃomhaÃochta). I scoil Chris, taifeadtar na breithnithe sin ar Thaifead Foghlama Traschuraclaim, in aice le sonraà maidir le naisc agus spriocanna curaclaim mar a fheictear ar an gcéad leathanach dúbailte eile (ar mhaithe le hanaithnideacht, baineadh grianghraif Chris ón gcóip seo). Cuirtear cóipeanna priontáilte de na Taifid Foghlama Traschuraclaim (le grianghraif, naisc le fÃseáin agus aon obair ábhartha cosúil le saothar ealaÃne nó déanamh marcanna faoi iamh) i bhfillteán punainne gach scoláire. CoinnÃtear cóipeanna leictreonacha de Thaifid Foghlama agus gach fianaise fÃseáin i gcomhaid aonair ar an rÃomhaire ranga agus sábháiltear cúltaca dÃobh ar thiomántán crua na scoile go rialta. CoinnÃonn an múinteoir ranga punanna na scoláirà agus athbhreithnÃonn prÃomhoide na scoile faoi dhó sa bhliain acadúil iad. Buaileann múinteoirà iar-bhunscoile le chéile gach téarma freisin chun teagasc agus foghlaim a phlé, a athbhreithniú agus a roinnt. Taifead Foghlama an Bhoird Athshondais Aonad Foghlama TosaÃochta Na healaÃona Gné Ceol Toradh Foghlama 5.11 Freagairt do ghnéithe an cheoil (tuinairde, buille, fad, dinimic, struchtúr, tondath, uigeacht, stÃl, tempo) Conair dhul chun cinn Tús a chur leis/Sealbhú Na Gnéithe CáilÃochta 1 Léireoidh Chris tuiscint go bhfuil tempo na drumadóireachta le méadú trà bheith ar sceitimÃnà (glúine a fháisceadh/guthaÃocht/meangadh gáire) tar éis tuilleadh a iarraidh/nuair a thosaÃonn an drumadóireacht arÃs. Léireoidh sé freagra comhsheasmhach don ardú i tempo nuair a dhéantar an ghnÃomhaÃocht arÃs. Aonad Foghlama TosaÃochta Uimhearthacht Gné Feasacht ar an timpeallacht Toradh Foghlama 2.6 A bheith páirteach i ngnÃomhaÃochtaà cúise agus éifeachta Conair dhul chun cinn Ag éirà lÃofa/Ginearálú Na Gnéithe CáilÃochta 2 Léireoidh Chris a thuiscint ar an bhfreagairt cúise agus éifeachta a chruthaÃtear trà lasc a úsáid chun ‘tuilleadh’ a iarraidh de réimse gnÃomhaÃochtaÃ. Tar éis dhá nó trà leid lámh os cionn láimhe chun an lasc a úsáid i dtosach ag tús an idirghnÃomhaithe, brúfaidh Chris an lasc chun tuilleadh a iarraidh go neamhspleách trà as cúig huaire. Aonad Foghlama TosaÃochta Corpoideachas Gné Scileanna gluaiseachta Toradh Foghlama 6.2 Baill iomlána nó roinnt ball den chorp a bhogadh chun an timpeallacht láithreach a fhiosrú Conair dhul chun cinn Ag éirà lÃofa Na Gnéithe CáilÃochta 3 Rachaidh Chris chuig an mbord athshondais agus cuirfidh sé é féin air nó in aici leis go neamhspleách. Úsáidfidh Chris baill éagsúla choirp chun creathadh an bhoird a fhiosrú. Spreagfar é chun a cholainn a bhogadh mar fhreagairt do ghluaiseacht shuÃomh na drumadóireachta ar an mbord athshondais. GnÃomhaÃocht Taispeánfaidh an múinteoir grianghraf den bhord athshondais do Chris agus déarfaidh sÃ, ‘Am Drumadóireachta a Chris’. Ansin baileoidh sà an bord agus cuirfidh sà ar an urlár é laistigh de dhá mhéadar ó Chris. Ansin tosóidh an múinteoir ag drumadóireacht le dhá mhaide ar an mbord go hard fad atá sà ag comhaireamh go dtà a cúig os ard, ag méadú an tempo agus ansin ag rá ‘stop’ agus ag stopadh na drumadóireachta. Déanfaidh an múinteoir an pátrún sin arÃs. Glaofar ar Chris ó bhéal chun an bhoird ach fágfar é chun dul chuige agus suà ann as féin. Nuair atá Chris socraithe ar an mbord, taispeánfar an lasc dó le siombail ‘tuilleadh’ ar an mbarr ag deireadh na drumadóireachta agus tacófar leis lámh os cionn láimhe i dtosach chun an lasc a bhrú. Tar éis na chéad iarrata sin, laghdófar na leideanna chuig leideanna ó bhéal agus laghdófar leideanna fisiciúla de réir mar a théann an ghnÃomhaÃocht ar aghaidh (féach thÃos). Nuair a bhÃonn cur amach ag Chris ar ghnáthamh na gnÃomhaÃochta, bogfar na maidà timpeall an bhoird chun tuilleadh fiosraithe a spreagadh. Leibhéal tacaÃochta I dtosach, tacú le Chris le húsáid lámh os cionn láimhe den lasc chun an ghnÃomhaÃocht a thabhairt isteach ansin laghdófar é sin chuig leideanna ó bhéal (‘brúigh le haghaidh tuilleadh’) agus fisiciúla (méar a shÃneadh i dtreo na laisce). Dáta 6.2.2018 Láthair agus suÃomh Seomra ranga: ceachtanna ceoil céadfacha i ngrúpaà beaga beirte le beirt Breathnuithe Nuair a taispeánadh grianghraf den bhord athshondais do Chris, d’fhreagair sé go maith de go hamhairc ar feadh 20 soicind. Nuair a tugadh an bord athshondais isteach sa seomra, bhreathnaigh Chris air láithreach agus rianaigh sé é agus é á bhogadh chuig a shuÃomh. Láithreach nuair a thosaigh an múinteoir ag drumadóireacht leis na maidà ar an mbord athshondais, shiúil Chris chuig an mbord as féin agus shuigh sé air le meangadh gáire air agus ag féachaint idir na maidà agus an múinteoir. Nuair a chrÃochnaigh an múinteoir comhaireamh go dtà a cúig, chroch sà an lasc ‘tuilleadh’ suas ag Chris, á chur ina lÃne amhairc agus dúirt sà ‘brúigh le haghaidh tuilleadh’. Ansin cuireadh an lasc os comhair Chris. Lean Chris na leideanna a raibh cur amach aige orthu go tapa agus laistigh de nóiméad amháin bhrúigh sé an lasc. Léirigh Chris feasacht ar chuspóir na laisce trÃna léiriú go raibh sé ag súil leis trÃna ghlúine a fháisceadh teann lena chliabhrach, meangadh gáire a dhéanamh, féachaint i dtreo an mhúinteora agus guthaÃocht séine a dhéanamh. I rith na gnÃomhaÃochta, laghdaÃodh an lÃon leideanna chun an lasc a bhrú go dtà go raibh an múinteoir ag sÃneadh a méire chuig an lasc ag deireadh an chomhairimh go dtà a cúig agus ag stopadh na drumadóireachta (tar éis timpeall deich n-uaire den phátrún céanna a dhéanamh). Bhrúigh Chris an lasc go comhsheasmhach chun tuilleadh a iarraidh laistigh de dhá nóiméad ceithre huaire as cúig. (Ag pointe amháin, nÃor bhrúigh Chris an lasc ach phioc sé suas ceann de na maidà agus thit sé uaidh. Ansin dúirt an múinteoir leis ó bhéal ‘brúigh le haghaidh tuilleadh’ fad a bhrúigh sà an lasc nÃos gaire dó. D’fhreagair Chris trÃd an lasc a bhrú beagnach láithreach agus scigireacht a dhéanamh nuair a thosaigh an drumadóireacht.) Nuair a bhà Chris socraithe i ngnáthamh (tar éis timpeall cúig nóiméad) thosaigh an múinteoir ag bogadh na maidà anois is arÃs fad a bhà sà ag drumadóireacht ionas go raibh siad nÃos cóngaraà do thaobh amháin seachas an lár. Tar éis dhá phátrún rithime sa suÃomh seo, tharraing Chris é féin, i suÃomh suite, nÃos gaire do na maidÃ. Tugadh an fhreagairt chéanna faoi deara nÃos deireanaÃ. Freagairt an fhoghlaimeora Is cosúil go bhfuil cur amach ag Chris ar an ngnÃomhaÃocht, ag léiriú spéise ann go tapa agus ag dul i ngleic leis lena linn. Is cosúil go bhfuil tuiscint mhaith á forbairt aige ar chuspóir na laisce ‘tuilleadh’; scil a úsáideann sé anois i dtrà ghnÃomhaÃocht dhifriúla le leibhéil éagsúla leideanna. LéirÃonn Chris feasacht ar ghnáthamh na gnÃomhaÃochta (an tempo ag méadú i rith an chomhairimh go dtà a cúig agus ansin ag stopadh) agus bÃonn nÃos mó sceitimÃnà air agus an luas ag méadú. Fianaise Na Gnéithe CáilÃochta Breathnú Foinse agus láthair fianaise 1 FreagraÃonn Chris go comhsheasmhach do tempo méadaitheach na drumadóireachta le pléisiúr agus sceitimÃnÃ. Chonacthas an fhreagairt seo roinnt uaireanta le linn na gnÃomhaÃochta. FÃseán Deasc > Chris > Feab. 2018 > Clár macallaà 2 LéirÃonn Chris tuiscint mhaith ar an bhfreagairt cúise agus éifeachta trÃd an lasc chun ‘tuilleadh’ a iarraidh a bhrú go comhsheasmhach (ceithre huaire as cúig) i dtrà shuÃomh dhifriúla (le leideanna éagsúla). Grianghraf (faoi iamh) 3 Bhog Chris a cholainn arÃs is arÃs go neamhspleách chun an ghnÃomhaÃocht a fhiosrú ar bhealach ba rogha leis (a bheith chomh gar agus is féidir leis na creathanna). FÃseán (féach thuas) NótaÃ/Na chéad chéimeanna eile Léirigh Chris taitneamh agus rannpháirtÃocht iontach sa ghnÃomhaÃocht seo – ba cheart tuilleadh gnÃomhaÃochtaà ceoil/creatha a chuimsiú i gclár foghlama Chris. Tá Chris ag tosú le ginearálú a dhéanamh ar lasc a úsáid chun tuilleadh a iarraidh – ba cheart go mbeadh leideanna nÃos comhsheasmhaà i ngach suÃomh agus gnÃomhaÃocht chun forbairt scileanna a chinntiú.